Puheenjohtajan tervehdys

István VilágiHyvä musiikin ystävä!

Tervetuloa yhdistyksemme kotisivuille.

Sastamalan Musiikkiyhdistys ry:n tarkoituksena on kaikinpuolinen musiikin harrastuksen ja toiminnan ylläpitäminen sekä kehittäminen kotipaikkakunnalla ja yhteistyö muiden kulttuurijärjestöjen kanssa. Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1945 ja olemme juhlakonsertin muodossa juhlineet yhdistyksemme 70-vuotissyntymäpäivää.

Pitkäaikaisena puheenjohtajanamme toiminut sosiaalineuvos Rauno Laitinen (1928-2010) on ollut yhdistyksemme kunniapuheenjohtaja.

Musiikkiyhdistyksen pääaktiviteetteinä on viime vuosina ollut ”Sävel Sastamala”-nimellä elokuussa järjestetyt konsertit Pyhän Olavin ja Pyhän Marian kirkoissa sekä Vammalan jousileiri. Jousileiri on vakiinnuttanut paikkaansa valtakunnallisestikin merkittävänä ja suosittuna musiikkikurssina. Oppilaita tulee ympäri Suomea ja hyvän opettajakunnan ansiosta opetuksen taso on korkea. Monet ammattimuusikot ovat saaneet opetusta leirillä.

Sastamalan musiikkiyhdistys edustaa monia paikkakunnalla toimivia yhtyeitä ja orkestereita. Vammalan Puhallinorkesteri, Leo Big Band, ja muut yhtyeet ovat esiintyneet monissa juhlissa ja tilaisuuksissa ja näin rikastuttaneet kaupunkimme kulttuurielämää.

Hyvin tärkeä toiminta-alue on seuraavan sukupolven musiikkiopiskelun tukeminen instrumenttilainauksilla sekä stipendeillä.

Konserttitoiminnan järjestäminen yhdessä  Sastamalan kaupungin kulttuuritoimen kanssa ollut myös yhdistyksellemme hyvin mieluinen tehtävä.

Tervetuloa tukemaan yhdistyksemme toimintaa soittajana, konserttivieraana tai yhdistyksen jäsenenä.

István Világi
puheenjohtaja